A jövő autója biztonságos, környezetbarát és önmagát vezeti

Menet közben töltődhetnek az elektromos autók

Már jó ideje dolgoznak az autógyártók azon, hogy megalkossák a jövő tökéletes önvezető autóját, mely biztonságos, környezetbarát és önmagát vezeti. De mire lesznek képesek ezek a járművek – akár a mi irányításunk nélkül? A 2016-os stuttgarti Autó-Motor- és Sportkongresszuson többek között erre is fény derült.

Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatóságának elnöke a fejlesztések jelentőségéről, valamint a fő munkaterületekről beszélt a szakmai találkozón: “Az automatizált vezetés az intelligens hálózatba kapcsolt technikával biztonságosabbá és hatékonyabbá válik. Világszerte – az Egyesült Államoktól kezdve Japánig, Kínától Európáig – automatizált járművezetéshez szükséges alkatrészeket és rendszereket fejlesztünk. Ennek során mérnökeink hat fő építőelemen dolgoznak: érzékelők, hálózatba kapcsolás, ember-gép párbeszéd, rendszer-architektúra, megbízhatóság és az automatizált járművezetés elfogadása”.

  1. Érzékelők

A közeljövőben megvalósulhat a teljesen balesetmentes közlekedés, melynek alapját az érzékelőkkel rendelkező járművezető-támogató rendszerek jelentik. Ezek legfőbb sajátossága, hogy legalább olyan jól képesek nyomon követni a jármű környezetét, mint az ember. A kamerarendszerek például a visszapillantó tükröket helyettesíthetik – ez a sajátosság amellett, hogy növeli a biztonságot, csökkenti a széndioxid-kibocsátást is.

  1. Hálózatba kapcsolás

A gépjárművek „hatodik érzéke” az Internet lesz. A Continental már dolgozik egy olyan nagyteljesítményű backend megoldáson, mely képes lesz rendkívül pontos adatokat közölni az aktuális közlekedési helyzetről. Ennek alapját az érzékelők által közölt adatok, a közlekedésben résztvevők, valamint a nagyteljesítményű közlekedési számítógép közötti adatcsere biztosítja majd.

  1. Ember és gép közötti párbeszéd

Azért, hogy a vezetés teljesen automatikus lehessen, és a sofőrnek ne kelljen bizonyos szituációkban visszavennie az irányítást az autótól, a Continental már fejleszti a szükséges rendszereket, továbbá új megoldásokat is tesztel a jármű és a vezető közötti kooperáció, párbeszéd megváltozott követelményeit szem előtt tartva.

  1. Biztonságosabb rendszer-architektúra

Az automatizált járművezetés rendszer-architektúrájának egyik legfontosabb feladata, hogy biztonságossá tegye az érzékelőktől érkező, feldolgozandó, jelentős mennyiségű adatot – percenként egy gigabájtnyi információt kell valós időben kiértékelnie. Ez a megnövekedett elvárás egy nagyteljesítményű, meghibásodás-biztos elektronikus, illetve szoftveres architektúrát kíván.

  1. Megbízhatóság

A jövő járművezető-támogató rendszereinek egy eseteleges meghibásodás esetén is lehetővé kell tenniük a biztonságos továbbhaladást, illetve a kontrollált megállást. Az ehhez szükséges redundáns fékrendszerek már fejlesztés alatt állnak, a Continental továbbá a manipuláció ellen olyan folyamatokon dolgozik, melyek felismerik a rosszindulatú próbálkozásokat és megvédik a járműrendszereket.

  1. Elfogadás és bizalom

A Continental szakemberei szerint az automatizált vezetés elfogadásának alapját a technológiába vetett bizalom jelenti, mely bizalom felépítéséhez a vezető és az autó közötti intelligens párbeszéd szükséges. A legfontosabb, hogy a sofőr mindig pontosan tudja, mire készül a jármű, és az aktuális rendszerek pontosan ezen elv mentén készülnek.

Ön szívesen közlekedne a jövő önvezető autóival?

- 2016-04-19

Tipp

  • Energia tanúsítvány magánszemélyeknek 0%-os áfával!!!

    Tanúsítás brutto 9900 Ft-tól! Részletek itt>>

  • Energia tanúsítvány lakossági ügyfeleknek 0%-os áfával!!!

    Tanúsítás brutto 9900 Ft-tól! Részletek itt>>