Mennyit áldozunk energiahatékonyságra?

Fontos az energiahatékonyság, de nem fizetjük meg

Az energiahatékonyság a második szempont – természetesen az ár után –, ami alapján a vásárlók kiválasztják háztartási gépeiket – derült ki a Media Markt reprezentatív felméréséből, melyet ez év márciusában végeztek 18 és 59 év közötti vásárlók online kérdőíves megkérdezésével.

A válaszadók 44 százaléka mondta azt, hogy az ár a legfontosabb szempont háztartási gépek vásárlásakor, míg a válaszadók 17 százaléka – főként budapestiek és idősebbek – jelölte meg az energiahatékonyságot mint elsődleges döntő tényezőt. Számít még az adott gép teljesítménye (10 százalék), gyártója (9 százalék), mérete (6 százalék), valamint színe és dizájnja (1-1 százalék) is.

Maximum tízezer

A felmérésben résztvevők 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandóak lennének többet fizetni az energiahatékonyság érdekében, 62 százalék viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszköltséget már nem vállalna be azért, hogy háztartási gépe energiatakarékosan működjön. Ennél többet még azok sem áldoznának egy ilyen eszközre, akik egyébként az energiahatékonyságot jelölték meg elsődleges döntési tényezőként.

Több energiatakarékos gépet vásárolunk

A GFK azonos témában végzett felmérése pozitívabb eredményeket hozott. Megmutatta, hogy a vásárlói igények jelentősen megváltoztak az elmúlt években, a vevők ugyanis főként a magasabb energiaosztályú készülékeket részesítik előnyben. Ezt bizonyítja, hogy a 2016-ban értékesített hűtőknek értékalapon már 36 százaléka A++ energiabesorolású – ez a szám 2015-ben még csak 28 százalék volt. A mosógépek esetében az A+++-os modellek voltak a legkelendőbben a tavalyi évben, arányuk 43 százalékról 48 százalékra nőtt a 2015-ben mért adatokhoz képest.

 

- 2017-04-28

Tipp

  • Energia tanúsítvány lakossági ügyfeleknek 0%-os áfával!!!

    Tanúsítás brutto 9900 Ft-tól! Részletek itt>>