Közel repülni a naphoz?

Sikeres tesztrepülésen van túl a világ első, napelemmel működő repülőgépének prototípusa, mely majdnem két órát volt a magasban, és mely akár leszállás nélkül is képes lehet az óceánok feletti átkelésre.

Hatalmas méretek, mégis könnyű szerkezet

A Solar Impulse 2 nevet viselő, együléses repülőgép Svájcból indult el első útjára, a pilótaszékben Markus Scherdel német tesztpilóta ült. A hatalmas gép nagyobb mint egy Boeing 747-es – szárnyfesztávolsága 72 méter –, mégis a 2,3 tonnás gép súlyának csupán százötvened része, 2300 kilogramm. Vagyis nagyjából annyi súlyt nyom, mint egy nagyobb méretű autó.

17 200 napelemmel a levegőben

A Solar Impulse 2 elődjéhez képest sokat fejlődött. Akkumulátora 17 200 napelem felvett energiáját képes tárolni, anyaga is könnyebb, a szárnyak fesztávolsága pedig nyolc méterrel nagyobb. Ráadásul az ülés is sokkal kényelmesebbé vált, hiszen a pilótának akár több napot és éjszakát is a levegőben kell eltöltenie így, hogy a géppel nem kell leszállni az óceánok átrepülése közben.

Világkörüli útra indul a Solar Impulse 2

Már az első prototípus is megmutatta, hogy a napelemmel repülőgépnek mekkora jövője van, 2010-ben ez a gép ugyanis 26 órát repült egyhuzamban. A tervek szerint 2015-ben Bertrand Piccard és André Borschberg svájci pilóták körberepülik a Földet a napelemmel működő gép továbbfejlesztett változatával, melynek több mint 120 órán át kell majd egyhuzamban repülnie  ahhoz, hogy átszelhesse az Atlantii- és a Csendes-óceánt, ugyanis alacsony sebessége  miatt ez öt napot és öt éjszakát igényel majd.

- 2014-10-25

Tipp