Milyen autót vegyünk?

Elektromos autókkal újított a Magyar Posta

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség és annak magyarországi tagszervezete, a Levegő Munkacsoport ismét nyilvánosságra hozta az Európában eladott személygépjárművek átlagfogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását vizsgáló jelentést. 

A tizedik alkalommal közzé tett elemzéssel a szervezeteknek az a célja, hogy ösztönözze a lakosságot arra, hogy takarékosabb autókat vásároljanak, ezzel is csökkentve a globális felmelegedést okozó szén-dioxid-kibocsátást.

A friss jelentés szerint a Peugeot Citroën autói „nyerték el” a legzöldebbeknek járó díjat: a járművek 4,5 liter üzemanyagot fogyasztanak 100 kilométeren, valamint 110 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként.

Sokan néznek utána ezeknek az adatoknak autóvásárlás előtt, hiszen az autó fogyasztásán súlyos összegek múlnak. Ha 10 grammal csökken egy autó kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása, átlagosan 50 ezer forinttal csökken az üzemeltetési költsége, és nem utolsósorban jelentős mennyiségű kőolaj elégetésétől kíméljük meg a légkört.

A gyártók közül a Nissan produkálta a legnagyobb fejlődést, az előző évi átlagához képest 12,1 százalékos fogyasztáscsökkentést értek el. A legnépszerűbb Qashqai típus motorjának átlagos szén-dioxid-kibocsátását 20 grammal csökkentették. A legrosszabb helyen a 2014-ben eladott Honda autók állnak, melyek 133 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként.

Az Európai Unió nyolc éve vezetett be a személygépkocsikra vonatkozó üzemanyag-hatékonysági előírásokat. Az azóta eltelt időben 37 grammal csökkent átlagosan a személygépkocsik kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása. Ebből is látszik, milyen fontos, hogy az EU tovább folytassa a kibocsátási előírások szigorítását.

Íme, a gyártók 2014-es helyezései:

  1.  Peugeot-Citroën
  2. Toyota
  3. Renault
  4. Nissan
  5. Fiat
  6. Ford
  7. Suzuki
  8. Volkswagen
  9. Volvo
  10. Mazda
  11. Hyundai
  12. Generals Motors
  13. Daimler
  14. BMW
  15. Honda
- 2015-06-27

Tipp