Szaporodnak az elektromos autók?

Elektromos autókkal újított a Magyar Posta

Negyedik alkalommal rendezte meg közgyűlését a Jedlik Ányos Klaszter, melyre 2015. április 27-én a Magyar Tudományos Akadémia Természettudományi Kutatóközpontjában került sor. Az eseményen mintegy 60 vállalat képviselője vett részt.

A közgyűlés egyik legfontosabb momentuma volt az a bejelentés, miszerint a kormány elfogadta a Klaszter javaslatait a zöld rendszámra vonatkozóan, valamint azt is jóváhagyta, hogy négy új munkacsoport támogathatja a jövőben a Kormányzati döntések előkészítését.

A találkozón Tarnóy Péter, a Klaszter tiszteletbeli elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyar összefogásnak hála a jövőben akár gyorsabb ütemben növekedhet majd az elektromos autók száma, mint az európai átlag, ezzel pedig Magyarország akár átveheti az élen járó Németország helyét a listán.

A Közgyűlés felvezetőjében Tarnóy Péter arról beszélt, hogy Európában szükséges a közlekedésben felhasznált energiahordozók diverzifikálása – erre különösen azért van szükség, mert a megtermelt energia mintegy 50 százalékát közlekedési célokra használjuk fel. Ennek a mennyiségnek 90 százalékát kőolajból állítjuk elő, és majd a teljes készletet a határainkon túlról szerezzük be. A Klaszter szerint szükségszerű lenne – a mai geopolitikai helyzetet figyelembe véve –, hogy csökkentsük hazánk energiafüggőségét, és ezt abban a szektorban kezdjük el, amelynek a legtöbb energiára van szüksége, azaz a közlekedésben. Az elnök szerint a jövőben jelentős mértékben nőni fog az elektromos járművek száma Magyarországon.

150 villámtöltő országszerte

Dr. Bottyán Balázs, a Klaszter ügyvezető igazgatója szerint a szervezet működése három alappilléren nyugszik: „Több lépcsőben tervezzük fejleszteni az országos töltőinfrastruktúrát. Első lépésben rövid időn belül 150 db villámtöltőt telepítünk az országban. A Klaszter azon is dolgozik, hogy egy egységesítést vigyünk végbe a hazai e-mobilitásban, amely érinti a jogi, technológiai és energetikai kérdéseket is. A harmadik pillér az ösztönző intézkedéseket tartalmazza. Ide soroljuk a zöld rendszám bevezetését, a díjmenetes parkolás elérését, a buszsáv használatát, illetve az elektromos járművek ÁFÁ-jának radikális csökkentését”.

Pethő József, a Klaszter másik ügyvezetője az e-mobilitásról beszélt: „Nem csak a környezetünkkel, hanem a városokkal is együtt kell működnünk. Az e-mobilitás megvalósítása több forrásból is megvalósulhat. Az egyik ilyen forrás a széndioxid-kvóta értékesítéséből fakadó kormányzati bevételek, de támaszkodni fogunk európai uniós és egyéb innovációs forrásokra is”.

Júniusban elkészülhet az a tanulmány is, mely az első 150 villámtöltő elhelyezkedését taglalja majd, a Klaszter négy új bizottsága ugyanis még ebben a hónapban hozzákezd az előkészítő munkához a Kormányzat számára.

- 2015-04-30

Tipp

  • Energia tanúsítvány magánszemélyeknek 0%-os áfával!!!

    Tanúsítás brutto 9900 Ft-tól! Részletek itt>>

  • Energia tanúsítvány lakossági ügyfeleknek 0%-os áfával!!!

    Tanúsítás brutto 9900 Ft-tól! Részletek itt>>