Tovább csökkentik a dízelek emisszióját

Elektromos autókkal újított a Magyar Posta

Az idén szeptemberben életbe lépett Euro-6 norma szerint minden autógyártónak csökkentenie kell a dízel gépjárművek emisszióját.

Szénmonoxid, nitrogén-oxid kibocsátás, szálló por…ugye, hogy már Ön is sokszor hallotta ezeket a kulcsszavakat, amikor a kibocsátási norma és a környezettudatos közlekedés került szóba? Manapság gyakori témák ezek, és most újra előtérbe került az Euro-6 norma bevezetésével.

Mára ugyan a dízelek 99%-kal kevesebb szilárd részecskét és 98%-kal kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a rendszerváltás idejében, népszerűségük, nagy számuk miatt azonban még ez a javulás sem elegendő. Az Euro-6 norma azt hivatott elősegíteni, hogy egyre jobb technológiájú autók kerüljenek ki a piacra. Éppen ezért szeptembertől minden új autómodellnek meg kell felelnie a normának, 2015 szeptemberétől pedig már csak olyan gépkocsit lehet majd értékesíteni, melyek az Euro-6 szintet teljesíteni tudják. Ez pedig azt jelenti, hogy a régi technológiájú autókat is át kell alakítani.

Jelenleg sok gyártónál még nem is szerepel a kínálatban tisztább üzemű motorral felszerelt modell, a gyártók fokozatosan vezetik majd be ezeket. Ahol pedig már elérhetőek ezek a járművek, ott a vásárló választhat, hogy az Euro-5-ös vagy az Euro-6-os típust szeretné megvásárolni. A különbség egyelőre még az árban is megmutatkozik, de amint az új technológia elterjed, csökken a pluszköltsége is.

Az Euro-6 károsanyag-kibocsátási norma teljesítéséhez az új dízel járműveknél a kipufogógázba adalékanyagot kell keverni. Ezzel az eljárással még a nagy dízelmotorok is teljesíteni tudják majd az új normát, mely a  nitrogén-oxid-kibocsátást kilométerenként 0,08 grammban írják elő. Az adalékanyag segítségével a speciális dízel-katalizátor átalakítja a kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmát vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné. Az adalékanyag egy külön tartályból jut el a dízel járművek kipufogógáz-áramába.

Nem mindig valós a norma

Az International Council Of Clean Transportation kutatóintézet tanulmánya szerint a normák olyan adatok alapján készülnek, melyek nem életszerű mérésekből születnek. A tanulmány azt fejtegeti, hogy a gépjárművek közel 40%-a többet fogyaszt a való életben, mint a gyártói adatok szerint.

Az első az egészség

A szabályozás lényege természetesen az, hogy sokkal tisztább környezetben élhessünk, hiszen ez az a terület, ahol a legtöbbet tehetünk az élhetőbb világért. A tisztább levegő mindannyiunk érdeke, ráadásul bolygónkat is megvédjük azáltal, hogy kevesebb káros anyagot juttatunk a levegőbe.

- 2014-11-01

Tipp

  • Energia tanúsítvány magánszemélyeknek 0%-os áfával!!!

    Tanúsítás brutto 9900 Ft-tól! Részletek itt>>